هایپرمارکت ها  به عنوان یک نوع از فروشگاه‌های بزرگ با محصولات متنوع شناخته می‌شوند. در ایران، با توجه به تغییرات در سبک زندگی و افزایش جمعیت شهری، نیاز به فضاهای خرده‌فروشی مدرن و متنوع احساس می‌شود. هایپرمارکت‌ها به عنوان یک جایگاه مهم برای تأمین نیازهای روزمره خانواده‌ها و افراد شهری مطرح هستند.

طراحی هایپرمارکت‌ها نقش مهمی در جذب مشتریان و افزایش فروش دارد. از اهمیت طراحی مناسب فضاهای داخلی، نورپردازی، نمایشگرها، مکان‌های نمایش محصولات، و تسهیل دسترسی به کالاها و خدمات می‌توان یاد کرد. این عوامل می‌توانند تجربه خرید مشتریان را بهبود بخشیده و باعث افزایش رضایت و وفاداری آن‌ها شوند.

بنابراین، طراحی هایپرمارکت‌های مناسب با توجه به نیازها و عادات مصرف‌کنندگان ایرانی می‌تواند به بهبود عملکرد این واحدها کمک کند و در نهایت منجر به افزایش فروش و سوددهی شود.

کارفرمادکتر معینی
موقعیتمشهد، مهدی
سال تکمیلزمستان 1400
مساحت90 m2
نوع پروژهتجاری / طراحی داخلی
طراحاستودیو دنیا براتیان
جزئیات پروژه
_

توضیحات تکمیلی

پروژه طراحی هایپر گوشت دامینو در مشهد در اسفند ماه سال 1400 به استودیو معماری مهندس دنیا براتیان ارجاع داده شد. تیم استودیو معماری مهندس دنیا براتیان پس از مطالعه بر روی نیاز های پروژه تصمیم گرفت نگاه جدیدی در طراحی استفاده کند.

طراحی برای هایپر مارکت های بزرگ و فروشگاه حتی زنجیره ای معمولا بر اساس برند بوک انجام میشود. برند بوک یک مجموعه مدون از اصول و روش ها و دستورالعمل هایی است که باید در طراحی طرح های توسعه ای  یا شعب یک برند، ملاک عمل قرار گیرند. برند بوک ها با دقت زیادی دستورالعمل های طراحی را مشخص میکنند. مثلا این که برای برای طراحی هایپر گوشت (متعلق یک برند) چه مصالحی و جه رنگ هایی مناسب هستند و با چه سبک و به چه شکلی باید در طرحی استفاده شوند.

برای مشاوره رایگان طراحی داخلی تجاری کلیک کنید!

استودیو معماری مهندس دنیا براتیان در این پروژه تصمیم گرفت از (رنگ مشکی) و (رنگ قرمز) به عنوان رنگ اصلی و پایه در طراحی استفاده کند

سبک این طراحی (مدرن) میباشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *